top of page
Vyhledat
  • Obrázek autoraPavla K

Energy - bylinky nejen v péči o koně

Mgr. Pavla Kůsová, 22.12.2021

Při ošetřeních často doporučuji produkty Energy. Jde o přírodní preparáty, které mohou leckdy pomoci velmi dobře při řešení zvláště dlouhodobých problémů.

Poprvé jsem se o těchto produktech dozvěděla, když jsem hledala neinvazivní pomoc při léčbě nádoru plic mého milovaného pejska Nelsonka v roce 2017. Jelikož byl kolie, navíc s mutací MDR1-/-, nemohl podstoupit standardní léčbu. Tehdy mi kamarádka poradila Energy. Prozkoumala jsem web (tady), zkontaktovala se s MUDr. Chmelařem a nasadila se bylinková léčba. Nejdříve v kombinaci s ATB, neboť rozpad nádoru způsobil rozsáhlý zápal plic, při kterém Nelda zkolaboval a vlastně díky tomu jsme na ten nádor přišli. Dva měsíce bral Imunovet, když se záněty sklidnily, nasadila se Anona. Tu bral dalších 7měsíců, pak jsme jeli na kontrolní rtg plic a nádor byl pryč. Posuzující pan doktor prohlásil, že kdyby ten rtg nedělali u nich na klinice (!nejlepší veti ever! - Klinika Anima, Praha Barrandov), tak by tomu nevěřil :) Nelsonek se dožil krásných 14 let a 5měsíců v dobré kondici a veselé náladě (odešel 19.1.2019).

Od té doby jedeme v bylinkách celá rodina. Já se k tomu uchýlila v době kojení, neb mi standardní medicína odmítala kvůli kojení pomoci. Postupně i u naší dcery a aktuálně s tím léčím v podstatě všechny ve svém okolí :) Mám skvělou poradkyni (Ing. Martinu Šolcovou), s kterou své nápady konzultuji a v Liberci také výborné zázemí Centra zdraví paní Galiny Veselé.

Aktuálně mám výbornou zkušenost s Energy při řešení podlomů v komplikovaném prostředí jaké je u nás. Jsme v hodně kopcovitém terénu, s přírodním napajedlem, kde je prostě bahno celoročně a nelze koni servat strupy a pustit ho zpět do tohoto prostředí. To bychom ze sekundární infekce nevylezli. I když mi to takto samozřejmě bylo důrazně doporučeno jak kovářem, tak veterinářkou, odmítla jsem. Na začátku září nám byl diagnostikován absces v pravém předním kopytě. Na doporučení veterinářky jsme dva týdny dávali zapařovací obvazy. No abscesu se ven tedy fakt nechtělo, takže místo vyřešení abscesu jsme si zadělali na další trable. Zapařování rozměklo už tak celkem měkkou rohovinu natolik, že se vytvořila obří separace stěny na vnitřní straně kopyta a ve spěnce se rozjely rozsáhlé podlomy. Do té doby měl jeden menší strup na boku spěnky, což byla reakce na třezalku a neřešila jsem to nijak než podáváním ostropestřece pro podporu jater a lněného oleje pro podporu kůže a hojení. Tenhle strup v podstatě nic extra nedělal několik měsíců, nezvětšoval se, spíš postupně pomalu sám mizel. Až do zapařování. Po tomto dvoutýdenním zapaření se rozjely podlomy přes celou spěnku a vytvořily se obří strupy. Samozřejmě to koně bolelo, nechtěl si na to nechat sahat. Nasadila jsem Imunovet s Cytosanem zevně. Tj. postup péče byl - umýt nohy do čista (ale pozor bez trhání čehokoliv, šlo jen o umytí vodou od bahna), osušit, napatlat kašičkou z Imunovetu a Cytosanu - opakováno cca ob den, pak po 3 dnech.

Ve fotogalerii fotky postupného zhoršení a pak léčení. 15.9. je vidět, že měl jen ten strup na boku, po zapařování se odloupl, ale zbytek nohy byl čistý. Ještě 20.9., tedy 5dní aplikací zapařovacího obvazu, byla spodní část spěnky čistá. Pak mám bohužel fotku až o dva týdny později, tj. 3.10., kdy už jsme týden mazali kašičkou, tedy to nejhorší vyfoceno nemám. Na této fotce je vidět i místo, kdy se zřejmě provalil absces, nicméně tato ošklivá díra vznikla po strhnutí strupu na korunce botičkou a během 3 dnů to takto vyhnilo. I na to perfektně zabral cytosan s imunovetem.

Aktuálně - cca 3měsíce po rozjetí - je noha skoro čistá, zbývá malý stroupek v místě původního strupu, ošetřuji nyní cca jednou týdně.


69 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page